Namnsdag idag!

Idag har jag namnsdag. Idag är det Katarina. Många i familjen heter Katarina. Det är jag min syster, mormor, kusinen Jennie, moster Monica, Lilla kusin barnet Mollie och sedan har det följt i många generationer tillbaka! 

Katarina

Från Wikipedia

Katarina, Catarina, Katharina eller Catharina (även Katrina, Karin och Kajsa) är ett kvinnonamn med namnsdag 25 november, vilken är den dag Sankta Katarina av Alexandria firas enligt den bysantiska liturgin. Ursprunget är grekiskt. Betydelsen är okänd, men har kopplats till ordet katharos, vilket betyder 'ren' eller 'kysk'.


Idag har jag om min kära sambo som har kommit hem från florida varit på lunch på nya Paldium med svärmor och svärfar! Väldigt trevligt! Sedan på kvällen har vi varit på bandy vilket vart vinst med 5-4 mot Hammarby! Hoppas alla har en bra kväll....

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0