Lite bilder från NEW YORK

14/2 2008
Här sitter jag och försöker titta på filmen som visades.
Jag var så trött på dom som satt framför oss, hade ungar som sprang i gångarna hela tiden. Dessutom var vi försenade 8 timmar. Kul va.
image346

Dricka i såna små burkar är så goda.
När jag var liten sparade jag på alla små burkar jag fick men mamma slängde bort dom.

image347

Cola light mmmm... gott
image348

Jag och min syster sjukade oss väldigt mycke, vi var över trött i väntan på planet i tyskland.

image349

Väntade och väntade...

image350

Och mamma ser lite trött ut.
De vart en väldigt lång resa och dessutom fick vi inte sitta tillsammans förän mamma tjatade på dom som jobbade där hur dom kunde sätta en familj på tre olika rader. Sabrina på rad 12, Jag på 21 och mamma på 36. Roligt va.
image351

Äntligen framme på hotellet, skulle vi hinna med så mycke på dom här 6 dagarna så vi lämnade våra väskor på hotellt och gick sedan på Victoria Secret för att köpa nya pyjamser i alla hjätans dags present från mamma.

image352

Här i rulltrappan på Victoria Secret.

image353

Dom här köpte vi. Plus att jag köpte 2 till. Älskar den affären!
Vill öppna en här hemma.(Kanske inte i bollnäs då)

image354

Efter detta orkade vi inte göra något mer pga allt resande, vi skulle ut och äta men de vart inte så vi åt godis och hoppade i säng

Vi klev upp med solen iaf mamma. Jag tror inte att jag sov längre än till halv sju denna semester.
Hahaha.. Vaknade värje morgon av att mamma åt godis och läste henne bok som slutade så dåligt. Detta är morgon i New York den 15/2 2008  då alla skolbussarna hämtar ungarna och ska iväg till skolan.

image355

En riktig skol bus!
Yellow School Bus

image356

Transporterna är gul!
Älskar denna bild, är så typiskt New York
image357

NYPD
New York Police Department
Finns överallt...

image358

Huvud kontoret låg precis brevid vårt hotell, så runt hörnet fanns hur många bilar som helst.

image359

Madison Square Garden
Här spelar rangers alla sina matcher och dessutom spelar alla band här.

image360

Här är de sjukt folk jämt.

image361

Och så var de shopping dax..... Började med världens underbaraste varuhus.
MACY´S

image362

På brodway and 34 th street

image365 

Inne på Macy´s finns allt

image364

P denna avdelning köpte vi souvenier

image366

Mamma hittade en väska som såg ut som lilla Totti...

image367

Visst var väl den söt? Rekomenderad till den som inte vill ta hand om en hund!

image368

Dessa jordgubbar sa jag att jag skulle bjuda på för att jag fick en extra slant av mormor... Vet ni vad dom kostade?
21.72 dollar helt sjukt
image369

Men vi njöt av dom...

image370

MMM...

Iaf Sabrina medans jah knappt kunde röra den!

image371

Till slut var den i magen även om jag vela spara den! HAhaha...

image372


Ska lägga in mer bilder sen på allt annat! Tar sån tid bara...
Kram så länge





Kommentarer
Postat av: Vickan

Hey foxy! Kan inte vi slå våra påsar ihop och åka på shoppingresa till NewYork? Männen våra får betala...haha



Puss

2008-06-24 @ 21:15:20
URL: http://vickan-medmera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0